5G Blueprint
5G-Blueprint beoogt het ontwerpen en valideren van een technische architectuur, bedrijfs- en bestuursmodel voor ononderbroken grensoverschrijdend telebediend transport op basis van 5G-connectiviteit. Resultaat wordt de blauwdruk voor operationele pan-Europese inzet van tele-opererende transportoplossingen in de logistieke sector en daarbuiten.
Lees hier verder
ACTI-I – Imperfecties van ISA
Hoewel (een vorm van) ISA inmiddels verplicht is ingebouwd in alle nieuwe automodellen, hebben veel bestuurders nog geen ervaring met ISA. Zij moeten deze nieuwe technologie dus nog accepteren en ermee leren rijden. Dat is belangrijk, want alleen bij een hoge acceptatiegraad kunnen de beoogde doelen van ISA worden behaald.
Lees hier verder
ReVeal
Het doel van ReVeAL is om Urban Vehicle Access Regulations (UVAR) toe te voegen aan het standaardbereik van stedelijke mobiliteitsovergangen van steden in heel Europa. Het door de EU gefinancierde R&I ReVeAL-project kijkt voor het eerst sinds het CURACAO-project (tien jaar geleden aflopend) naar dit hot topic.
Lees hier verder
VISTA
VISTA staat voor VIsion Supported Truck docking Assistant. Doel van VISTA is om truckchauffeurs te ondersteunen tijdens het manoeuvreren van voertuigcombinaties naar dokdeuren op logistieke terreinen. Het hart van de VISTA oplossing is een nauwkeurige, optische lokalisatie van truck en trailers.
Lees hier verder
CONCORDA
CONCORDA draagt bij aan de voorbereiding van Europese snelwegen voor geautomatiseerd rijden en het platoonen van vrachtwagens met hoge dichtheid met adequate verbonden diensten en technologieën. In het project zijn internationaal tests uitgevoerd om de interoperabiliteit van de testlocaties te verbeteren.
Lees hier verder
Smart Forward – Coöperatieve ITS Corridor
Het C-ITS corridor project heeft de derde fase van het project afgerond. De pilot operations. Over deze fase is een interesant boekje geschreven: Smart Forward. Hierin wordt ingegaan op de verschillende test momenten van de afgelopen 7 jaar.
Lees hier verder
MMZ-GLOSA
GLOSA (Green Light Optimal Speed Advice) van MobilityMoveZ levert een snelheidsadvies bij het passeren van intelligente verkeersregel installaties (iVRI). Het is een belangrijk instrument voor verkeers-management en draagt bij aan leefbaarheid en bereikbaarheid in stedelijke omgevingen.
Lees hier verder
Talking Maps
De auto’s van de weginspecteurs van de provincie Noord-Brabant gaan data verzamelen voor digitale kaarten. Onder de noemer Talking Maps scannen de auto’s de 560 kilometer provinciale weg. Deze proef moest uitwijzen of inspectievoertuigen inderdaad als sensor kunnen dienen, of ze voldoende data verzamelen voor een goede kaart en of die kaart ook kan helpen bij het efficiënt beheren van de wegen.
Lees hier verder
I-CAVE
In i-CAVE is een Cooperative Dual Mode Automated Transport (C-DMAT) -systeem onderzocht en ontworpen, bestaande uit dual-mode voertuigen die automatisch en handmatig kunnen worden bestuurd voor maximale flexibiliteit.
Lees hier verder
ZOOF A67
V-tron heeft deelgenomen aan het deelproject ZOOF (voorheen Doorstroomrijden), binnen Brabant in-car III, dat is uitgevoerd door Fourtress, Spr!ng, V-tron, Be-Mobile, TIM Digital Marketing, ProDrive en Fantasm.
Lees hier verder