5G Blueprint
5G-Blueprint beoogt het ontwerpen en valideren van een technische architectuur, bedrijfs- en bestuursmodel voor ononderbroken grensoverschrijdend telebediend transport op basis van 5G-connectiviteit. Resultaat wordt de blauwdruk voor operationele pan-Europese inzet van tele-opererende transportoplossingen in de logistieke sector en daarbuiten.
Lees hier verder
ISA
ISA is één van de verplichte ADAS die vanaf komende maand voor elke nieuw ontwikkelde auto gelden. Het bijzondere aan ons ISA is dat het de mogelijkheid biedt om de informatie ook te gebruiken om de maximum snelheid van de auto te begrenzen, zodat chauffeurs niet te hard kunnen rijden.
Lees hier verder
ReVeal
Het doel van ReVeAL is om Urban Vehicle Access Regulations (UVAR) toe te voegen aan het standaardbereik van stedelijke mobiliteitsovergangen van steden in heel Europa. Het door de EU gefinancierde R&I ReVeAL-project kijkt voor het eerst sinds het CURACAO-project (tien jaar geleden aflopend) naar dit hot topic.
Lees hier verder
VISTA
VISTA staat voor VIsion Supported Truck docking Assistant. Doel van VISTA is om truckchauffeurs te ondersteunen tijdens het manoeuvreren van voertuigcombinaties naar dokdeuren op logistieke terreinen. Het hart van de VISTA oplossing is een nauwkeurige, optische lokalisatie van truck en trailers.
Lees hier verder
yDrive
Doel van het project yDrive is het ontwikkelen van een elektrische drijflijn voor opleggers in het goederenvervoer over de weg. Met deze ontwikkeling willen wij een bijdrage leveren aan het verminderen van de uitstoot van CO2 en schadelijke stoffen. De verwachting is dat deze innovatieve technologie een groot besparingspotentieel heeft.
Lees hier verder
Projecten in samenwerking met onderwijsinstellingen:
SPARC
SPARC (Scaleable Platform ARChitecture) is samen met de Academie HAN Engineering en Automotive gestart om met studenten, gesteund door docenten, onderzoekers en bedrijfsleven een passend, schaalbaar platform te ontwikkelen in een transitie naar level 5 autonoom rijden.
Lees hier verder