+31 (0) 570 74 54 30 info@v-tron.eu

ONDERHANDEN PROJECTEN CCAM

DITM - WP2

DITM – TELE-AUTOMATION

Het doel van WP2 van project Digitale Infrastructuur voor Toekomstige Mobiliteit (DITM) is om met automatisering en telebesturing een geavanceerde use-case te ontwikkelen die vooraf kan gaan aan volledig autonome voertuigen. De huidige beschikbare technologie geeft mogelijkheden om bepaalde rijtaken in het voertuig te automatiseren, maar heeft beperkingen waar een bestuurder de controle moet overnemen.
Lees hier verder

ISA

ISA is één van de verplichte ADAS die vanaf komende maand voor elke nieuw ontwikkelde auto gelden. Het bijzondere aan ons ISA is dat het de mogelijkheid biedt om de informatie ook te gebruiken om de maximum snelheid van de auto te begrenzen, zodat chauffeurs niet te hard kunnen rijden.
Lees hier verder

CEYAS – tele-operated trailer mover

Samen met Verhagen BV en TNO, wil V-tron zich bij CEYAS richten op een oplossing op component- en systeemniveau om een optimale samenstelling van het totale systeem te bereiken om de effectiviteit en veiligheid van geautomatiseerde oplossingen in dit soort omgevingen te garanderen. Een van de technologische uitdagingen van automatisering op afgesloten terreinen is de nauwkeurige, robuuste, low-latency en betrouwbare lokalisatie. Deze standaard oplossing moet daarnaast ook schaalbaar en modulair zijn.
Lees hier verder

FlexShield

In onderzoeksproject FlexShield worden nieuwe aspecten en mogelijkheden van real-time besturing voor robot- en voertuigteloperatieprocessen in de logistiek gedemonstreerd, geanalyseerd en geïmplementeerd. Als concrete use-case wordt het 5G-campusnetwerk van een logistiek bedrijf, dat wordt gebruikt voor telebesturing van vrachtwagens, nader onderzocht.
De resultaten van het project zijn gericht op campus 5G-toepassingen en kunnen worden ingevoerd in internationale standaardiseringsinstanties in samenwerking met andere industriële partners.

Lees hier verder

HUBRIS – Mensachtige ADS

HUBRIS is een samenwerking van 18 partners en 5 ondersteunende organisaties om het gebruik van Automated Driving Systems (ADS) te bevorderen door de systemen meer mensachtige gedragingen te laten vertonen; the human counterpart.
HUBRIS staat voor HUman-like Behaviour of Robotic In-vehicle Systems: het ontwikkelen van een zelflerend besturingssysteem op hoog niveau, namelijk ‘human counterpart’, om de kloof tussen bestuurders en ADS te overbruggen.
Lees hier verder

SMARTZONE BUFFER – DMI-ECOSYSTEEM

De stad van de toekomst moet werken met interventies en niet langer toestaan dat verkeersveiligheid, leefbaarheid en klimaat in het geding zijn. Slim sturen zal al aan de ‘poort’ moeten plaatsvinden. Het verkeer moet slim begeleid worden en vrachtwagens zonder reservering voor laden en lossen of onvoldoende gelegenheid voor veilig rijden/manoeuvreren in zones moeten geweerd worden.
Lees hier verder

yDrive

Doel van het project yDrive is het ontwikkelen van een elektrische drijflijn voor opleggers in het goederenvervoer over de weg. Met deze ontwikkeling willen wij een bijdrage leveren aan het verminderen van de uitstoot van CO2 en schadelijke stoffen. De verwachting is dat deze innovatieve technologie een groot besparingspotentieel heeft.
Lees hier verder

Projecten in samenwerking met onderwijsinstellingen:

SPARC

SPARC (Scaleable Platform ARChitecture) is samen met de Academie HAN Engineering en Automotive gestart om met studenten, gesteund door docenten, onderzoekers en bedrijfsleven een passend, schaalbaar platform te ontwikkelen in een transitie naar level 5 autonoom rijden.
Lees hier verder

Deze bedrijven en instanties gingen u onder andere voor:

Geïnteresseerd in onze producten of diensten?